In het oprichtingsjaar 1946 bezat de groep slechts één vlet. Dit was een houten "bak" met naam Opdreef. In 1959 werd deze niet geheel onderhoudsvrije boot vervangen door twee hagelnieuwe stalen boten. De eerste was 96 die al meteen de naam Zeemeeuw heeft meegekregen. De 2e was de 97 en deze boot kreeg de naam Bever.

In 1961 werd de 169 aan de vloot toegevoegd en deze boot kreeg de naam Zeearend.

Omdat Bever niet echt in het rijtje Zeemeeuw en Zeearend past werd de 97 omgedoopt naar Zeehond.

Nog geen vier jaar later kwam er alweer een boot bij, dit was de 247 Zeehaai. Als er in 1974 nog een boot bij komt, de 737, ondergaat de 97 ook gelijk een gedaantewisseling. De nieuwe boot heet vanaf dan Zeehond en de 97 gaat verder als Leiding/Loodsen boot onder de naam Zeeduivel.

In 1979 word de eerste sleper, de Kaboenk II gekocht. Na een jaar hard werken, waarin de boot onder andere een verlenging ondergaat en een motor krijgt, kon in 1980 de eerste proefvaart worden gemaakt. In 1983 staat de sleper door onbekende oorzaak in brand en kan het werk opnieuw beginnen. In 1985 is de Kaboenk weer klaar voor gebruik.

In 1987 had de Cornelis Tromp groep een aantrekkelijke aanbieding: zij hadden vlet 244 te koop voor slechts ƒ100,- ! Er moest nog wel wat aan de vlet gebeuren voordat zij kon varen, maar zij was al snel omgetoverd tot de tweede leiding/loodsen boot. Ook deze boot kreeg de naam "Zeeduivel" en het nummer werd veranderd in 97x.

In de winter van 1993/1994 ondergaat de Kaboenk opnieuw een grote verbouwing.

Omdat steeds meer groepen een "X" als toevoeging aan het zeilnummer gingen voeren, en er sinds een ingrijpende renovatie met de Zeemeeuw eigenlijk niet meer te zeilen was heeft de oude Duivel, die met nummer 97, zo rond het jaar 2000 het nummer van de Zeemeeuw overgenomen. De "X" draagt vanaf dat moment het zeilnummer 97.

In 2001 is er niemand meer die de tijd en zin heeft om de sleper te onderhouden en omdat het vervoer van de boten per trailer een stuk minder tijd kost word de sleper ook eigenlijk nauwelijks meer gebruikt. Uiteindelijk wordt de Kaboenk in 2006 verkocht.

In de tussentijd is de rol van de sleper als "standby" motorboot overgenomen door de Zeemarel. Een vlet die, doordat deze door de loodsen in 2000 van een vergiet tot boot is omgetoverd, aan ons in bruikleen is gegeven.

In 2006 vind er een Vlettenbouwproject plaats op diverse VMBO scholen in de regio Rotterdam. Onze groep deed hier in samenwerking met het Noordrand College aan mee. Deze school heeft de 1574 gebouwd, en zo werd de Zeewolf aan ons vlettenbestand toegevoegd. Kort hierna wordt afstand gedaan van de tot werk-/vrachtboot verworden Zeemeeuw.

in 2009 is de Zeearend verkocht. Na een lek in de zwaardkast en diverse metingen om de dikte van het resterende staal te bepalen, werd besloten om te kijken wat de mogelijkheden waren. Mede gezien het feit dat het ledenaantal iets was terug gelopen en we best met één boot minder konden besloten we de boot verkoopklaar te maken. Dit hield in: de zwaardkast te verwijderen, een motorstoeltje te bevestigen. Vervolgens werd de boot als grachtenboot verkocht. En zo kan het zomaar gebeuren dat de Zeearend ondertussen onherkenbaar geschilderd in het groen-wit-groen door een Noord-Hollandse gracht vaart. 

De laatste ontwikkeling in de vloot is het in 2017 overnemen van een vlet van de voormalige WETRO-groep aan de Kralingse Plas. De boot heeft het nummer 1242, en had de naam Landhaai. Na hem te laten stralen is hij in het winterseizoen van 2017/2018 in de groepskleuren gezet en omgedoopt tot Zeeleeuw.