17 december

Vandaag begonnen we met het droogmaken van de boten. We werkten in teams. Het ene team begon met schuren aan de boot die onderste boven lag. het andere team ging de doften schuren van de andere boot. Het derde team ging de mast schuren. Natuurlijk was de toko ook open vandaag en we hadden best trek gekregen van het schuren. Na de toko gingen we klus afmaken. Toen het klussen af was gingen we lekker vuur maken en daarna nog als eindspel voetballen.

10 december

Deze zaterdag hebben we heel hard gewerkt aan de boten. We begonnen met de boten omdraaien door ze eerst op 2 karren te zetten en dan banden op de grond te leggen en dan draai je de boot om en haal je de karren eruit. Toen de boten omgedraaid waren gingen we de plekjes die uitstaken weghalen met de staalborstel, mosselen eraf halen. Toen dat klaar we hebben we de boot weer opgetild en op de karren gezet en naar binnengereden. Zodat we er volgende week weer verder aan konden werken. Iedereen heeft hard gewerkt en het was weer gezellig zoals altijd.

op 22 oktober gingen we met z'n allen pannenkoeken bakken op het hoefijzer eiland. we gingen daar met drie boten heen zeilen hoewel er weinig wind was. eenmaal op het eiland hadden we een grondzeil neergelegd om op te zitten. we hadden wel wat problemen: we hadden voor een tijdje geen aansteken om de gasbranders op gang te krijgen en sommige gasbranders deden het niet. toch hadden we het daar  heel gezellig gehad en iedereen had een pannenkoek kunnen eten. op de terugweg hadden we alle boten aan elkaar vastgebonden en één grote roeiboot gemaakt. we waren wel iets te laat vertrokken, maar dat stopte ons niet. uiteindelijk had iedereen een leuke en gezellige dag gehad.

1-10-2016 forty two.cool

Vandaag hebben een spel gedaan met foto's. Het spel heet forty two. We togen drie booten op de zee hond 737 en de zee haai 247 en de zee wolf 169. En kregen een mobiel mee en een blaadje met 42 dingen der op waar van je foto van moet maken. Je kon die foto maken met alleen dat voorwerp er op of je maakt de foto met andere voorwerpen om het uit te beelden. Bijvoorbeeld het woord alfabet de boot waar ik in zat maakten dat woord met het Griekse teken alfa dat hadden we op een hand getekend. Die genen hield een pet in haar hand en dat was dan het woord alfabet maar een pet is met een p en niet met een b dus kreeg je het woord alfapet. Tijdens het varen zagen we ook een boot die opeens kapseisde kapseizen is dat de boot omslaat. uiteindelijk werd de zee hond 737 derde en de zee wolft 169 tweede en de zee haai 247 eerste. De leiding koos of een foto goed was door te kijken welke het origineelst was. Het was natuurlijk net als altijd een leuken dag.

wink

18 uursrace deel twee 17 septemberGeschreven door Kolya van Cordoba
Dit is deel twee van de race gezien vanaf de zeehaai.
lazlo's verhaal eindigde volgens mij rond twaalf uur dus vanaf daar ga ik verder.
In mijn boot zaten: Ilse, Tommetje, bas en ik.
vanaf twaalf uur begonen de eerste booten van de tegenstanders al te ankeren om te slaapen maar wij zijn de hele nacht doorgezijld door slim af te wisselen. Toch hebben we allemaal zeer weinig geslapen.
rond zonsopgang waaren we zeer nek aan nek aan het racen met de boot waar lazlo in zat waardoor we de kompleete zonsopkomst gemist hebben.
Vanaf dit moment verschenen er weer steeds meer leli vletten op de plas.
Toen het tien voor twee was hebben wij in de laatste minuut nog even door de finish gezeild om zo een ronde meer dan onze tegenstanders te winnen.
vervolgens zijn we om twee uur nog een keer door de finish gezeild en hebben zo gewonne!
tijdens de prijs uitreiking hebben we een mooie prijs gewonne en werd ik in het water gegooid.
Achteraf werden we zeer moe maar ook zeer trots terug gesleept naar troep.
Het was een zeer leuke wedstrijd en het was ook zeer gezellig in de boot.
Ik kan niet wachten tot volgend jaar!

op deze opkomst gingen we eindelijk voor de eerste keer naar de 18 uurs race maar daarvoor moesten we eerst naar de kralingse plas varen dus nadat we doei hadden gezegd deden we onze spullen in de boten en gingen we alvast voor wrikken met de twee lelievletten waarmee we gingen varen maar al snel daarna werden we opgepikt door de marel en naar de sluis gebracht gelukkig pasten we er met een beetje stuiteren met zen drieën in toen de sluis weer open ging aan het andere uiteinde voeren we weer verder na ongeveer een half uur varen en vele bruggen verder kwamen we aan bij de sluis naar de kralingse plas daar was de sluis wachter niet zo actief maar na even wachten kwamen we er doorheen we vooren naar de andere scouting en gingen dar wachten en nog even naar het toilet daarna hebben we opgetuigt en zijn naar de start gewrikt toen gingen de meeste voor anker liggen maar wij gingen er tussen door heen en weer zijlen en we keken op de klok toen de seinen gingen werd het spannend maar we zijn precies goed gedraaid om als tweede te starten we zijn route 3 gaan varen en de zee haai kwam er ook bij en tooen werd het heelveel rondjes varen en het werd steeds donkerder maar skip had kerst verlichting meegenomen en dus hadden we wel een toplicht en tijl had een accu en speakers mee dus hadden we muziek rond negen uur ofzo kregen we wat wraps te eten en ze waren goddelijk ik en tom kees waren afwisselend aan het zijlen verder zijn skip en tom kees de enigen die een oogje dicht hebben gedaan en zijn door tijl zijn muziek heen geslapen hoe het verder gaat zal mijn broer ver tijl len